יום רביעי, 1 ביולי 2020

איך הכל התחיל...

אני לא זוכרת מתי זה התחיל,
אבל מה שאני כן זוכרת הוא, שלפני מספר שנים
 חברה שלי נתנה לי קלפים, שהיו לה מאימה ולא היה לה צורך בהם.
היא ידעה שאני עוסקת בזה (כתחביב) וחשבה שזה יעניין אותי.
אומנם יש לי הרבה מאד קלפים שרכשתי במהלך השנים ובנוסף, הכנתי בעצמי
אבל אלה היו קלפים ישנים, כאילו נושאים עליהם היסטוריה שלמה.
זמן מה אח"כ בעלי הביא לי ספר טארוט,
אמר שמישהו השאיר במיוחד בשבילי. (לא הסביר מעבר לזה)
התפנה לי זמן-יצאנו לחופש הגדול
 והרגשתי צורך לחזור לתחביב המוזר הזה שלי "טארוט".
הוצאתי מהארון את הקלפים והספרים
 ולהפתעתי גיליתי שהספר שהביא לי בעלי מתאים
בדיוק לקלפים שנתנה לי חברה שלי.
טארוט תחות / אליסטר קראולי
זה נראה לי צירוף מקרים מוזר,
אולי אות (סימן) שעלי להתחיל לעסוק בזה יותר ברצינות.
ימים יגידו.
 


החפיסה של קראולי, קלפי תחות, היא חפיסה ייחודית 
שיצרה מהפכה בעולם הטארוט. 
בדיוק כפי שאנו משתמשים במראה כדי להתבונן

במראה החיצוני שלנו, כך אנו יכולים להשתמש בתמונות 
של קלפי הטארוט כדי לשקף את מצבנו הפנימי. 
זהו מסע הרפתקני של גילוי! התמונות על גבי קלפי הטארוט 
הן מראה לתמונות של נשמתנו. 
ככל שאנו מכוונים את מבטנו פנימה, 
כך אנו יכולים לגלות יותר על עצמנו ועל חיינו. 
הטארוט תחות של קראולי מאחד בדמויותיו 
מגוון רב של סמלים ומשלב בהם אסטרולוגיה, 
נומרולוגיה, וויזואליות יחד עם הסימבוליזם של אסכולות ידע שונות.

78 קלפים וחוברת הדרכה הטארוט תחות נוצרו על ידי האוקולטיסט המפורסם אליסטר קראולי (1947-1875) . ליידי פרידה האריס (1962-1877) הדפיסה את הקלפים. אף כי ליידי האריס ידעה מעט על הטארוט ועל הסמליות שלו, בהדרכתו של קראולי, היא העבירה את כל תחושות רעיונותיו אל ציוריה. קלפים רבים צוירו במספר גירסאות, עד שאחת מהן אושרה על ידי קראולי. קלפי הטארוט תחות של קראולי הושלמו רק כעבור חמש שנים. הם הוצאו לאור לראשונה בשנת 1969, לאחר מותם של קראולי וליידי האריס. המהדורה הנוכחית הופקה על ידי שימוש בטכניקות המתקדמות ביותר של הפרדת צבע והדפסה, ובכך היא משחזרת נאמנה את הצבעים המדהימים של הציורים המקוריים.